U posljednje vrijeme svjedočimo poslovnom uspjehu i dramatičnom estetskom zaokretu glumice Pamele Anderson: zvijezda serije ‘Spasilačka služba‘ više se ne šminka i piše kuharice, a objavom autobiografije ‘S ljubavlju, Pamela‘ ponudila je javnosti drugačiji pogled na samu sebe.
Iza glumice Pamele Anderson (57), koju se u glumačkom smislu tijekom cijele karijere doživljavalo krajnje neozbiljno, prilično je ozbiljna poslovna godina. Objavila je knjigu recepata “I Love You: Recipes from the Heart (A Cookbook)”, odigrala je glavnu ulogu u filmu “The Last Showgirl”, a njezina je autobiografija “S ljubavlju, Pamela” – nedavno prevedena i na hrvatski – pravi hit. Osim toga, Pamela privlači pažnju zbog dramatičnog zaokreta u imidžu: nekadašnja Playboyjeva zečica, prepoznatljiva po usnama naglašenim ružem i olovkom te trepavicama s mnogo slojeva maskare, počela je njegovati izgled bez make-upa.
“Nisam htjela provesti ostatak života objašnjavajući ljudima tko sam i kakva sam zapravo”, kaže Pamela Anderson u knjizi “S ljubavlju, Pamela”, koju je napisala zato da se napokon predstavi u pravom svjetlu i otkrije osobu posve drukčiju od one kakvom ju je javnost dosad doživljavala. Jer za milijune TV gledatelja i čitatelja tabloida diljem svijeta Pamela je ultimativna seks bomba s Playboyeve duplerice, zvijezda serije “Spasilačka služba” u kojoj joj je glavni zadatak bio isticati bujno poprsje u crvenom kupaćem kostimu, kao i nehotična zvijezda seksi videa iz kućne radinosti, svedena na onaj najotrcaniji od svih klišeja – šupljoglavu prsatu plavušu koja je predmet požude, a još više predmet poruge. Ali slika stvorena o njoj nepotpuna je i šablonska, gotovo karikatura koja je daleko od prave istine, smatra Pamela, i zato je odlučila ponuditi vlastitu istinu o sebi.
Knjigu koja je objavljena lani na engleskom, a ove godine i u hrvatskom prijevodu, napisala je posve sama, bez pomoći pisca iz sjene, otkrivajući pritom da je iznimno načitana; još otkako je kao djevojčica otkrila Shakespearea – zvučao joj je čarobno, poput stranog jezika – Pamela guta knjige, a među omiljenim piscima su joj Pablo Neruda, Proust, Walt Whitman, Sylvia Plath i Virginia Woolf.
Ideju da napiše autobiografiju dali su joj sinovi, 28-godišnji Brandon, koji je i producirao popratni dokumentarac, i 26-godišnji Dylan.
“Mislim da im je bilo dosta toga da vječno moraju braniti mamu. A k tome mnoge mučne detalje uopće ni ne znaju, naravno. Ali znaju da sam se u životu borila i mnogo toga svladala i da zato danas imam i snagu i smisao za humor”, izjavila je Pamela, koja u knjizi naglašava kako svojim najvećim životnim uspjehom ne smatra ni seriju “Spasilačka služba”, do danas najgledaniju TV seriju na svijetu, ni rekordnih 11 naslovnica Playboya, nego upravo sinove, rođene u turbulentnom braku s rockerom Tommyjem Leejem.
Ali upravo je Lee na neki način bio katalizator i najvećeg skandala koji je trajno obilježio Pamelu u očima javnosti i pretvorio je u jednodimenzionalni seks simbol. Na bračnom putovanju Lee i Pamela snimili su intimni video koji su spremili na sigurno u sef – a onda je sef ukraden i video je procurio na internet. Efekt je bio eksplozivan: nije bilo tabloida ili talk showa na svijetu u kojem nisu secirali svaku pojedinu erotsku scenu, analizirali poze, nagađali je li snimka autentična ili reklamni trik i, naravno, naslađivali se pogledom na golu Pamelu. Skandal je ubrzao raspad Pamelinog braka, ugrozio joj karijeru i pretvorio joj svakodnevicu u teško zamislivi pakao.
“Glavu gore, hodaj uspravno, idi dalje. Znam da su me svi vidjeli kako se seksam, ali ovdje sam samo zato da kupim djeci zobene pahuljice za doručak”, mantra je koju si je Pamela ponavljala u svakom dućanu dok su ostali kupci znatiželjno buljili u nju ili se zlobno hihotali.
Iako u knjizi tome posvećuje razmjerno malo prostora, Pamela jasno kaže kako je zloglasni video uništio mnoge živote, prije svega njezinu vezu s Tommyjem Leejem, ali unatoč svemu, ne vidi sebe kao žrtvu i ni u jednom času se ne samosažalijeva – a mogla bi, s obzirom na to što je sve proživjela.
Rođena u ljeto 1967. u gradiću Ladysmith na otoku Vancouver u Kanadi, Pamela je provela sretno i slobodno djetinjstvo, najvećim dijelom bez previše odjeće na plaži, u svojevrsnoj najavi kasnije uloge u “Spasilačkoj službi”, ali nad idilu se nadvija mračna sjena roditeljskih svađa i očeve grubosti prema majci, posebno u pijanstvu. Barry Anderson, dimnjačar koji je izgledao kao Elvis, i njegova supruga, konobarica Carol koja je plavu kosu uvijala limenkama jer si nije mogla priuštiti uvijače, strastveno su se voljeli, ali i jednako strastveno svađali. Pamela opisuje kako je pokušavala spasiti majku od očeva bijesa, čak je jednom, kad je vidjela da otac majci gura lice na upaljeni štednjak, napala oca šakama i izgurala ga iz kuće. No, premda su se u jednom času rastali, Barry i Carol opet žive zajedno, i to uz financijsku pomoć kćeri koja je ocu očito oprostila što je bio nasilan prema majci, ali i prema njoj i mlađem bratu Gerryju.
U jednom času shvatila sam da se počinjem navikavati na remen – piše Pamela, koja je redovito dobivala batine. Gora od batina bila je okrutnost: jednom, kad je mala Pamela bez dopuštenja unijela u kuću mačiće koje je njezina mačka omacila, otac je pobjesnio, strpao mačiće u vreću i utopio ih u moru, dok je djevojčica gledala i slušala očajničko mijaukanje.
“Utopio ih je pred mojim očima. Bilo mi je kao da sam i ja tad umrla”, piše Pamela u knjizi. Trauma je bilo još, i to težih: u ranom djetinjstvu seksualno ju je napastovala bebisiterica, kad joj je bilo samo 12 godina, 25-godišnji prijatelj obitelji namamio ju je sebi kući i silovao, a njezin je prvi dečko u srednjoj školi zaključio kako bi baš bilo zabavno da se nekoliko njegovih prijatelja izreda na Pameli.
“Dugo sam o tome šutjela, ali bolno je čuvati tajnu pa sam s vremenom to jednostavno potisnula”, piše Pamela hrabro, bez i trunke sažaljenja prema samoj sebi.